محصولات کودک, بلاگ, شیشه شیر

فواید شیشه شیر حاوی مواد پلی پروپیلنpp

شیشه شیر پلی پروپیلن چیست؟

شیشه شیر پلی پروپیلن polypropylene که به اختصارPP یا(پ،پ)؛ یک نوع شیشه پلاستیکی است که از ماده‌ای به نام پروپیلن ساخته می‌شود. پروپیلن یک پلیمر حرارتی است که به صورت مایع در دمای بالا قابل فرآیندگذاری و سپس به صورت جامد خنثی می‌شود. این شیشه پلاستیکی دارای خواصی مانند شفافیت بالا، مقاومت در برابر ضربه، مقاومت شیمیایی و الکتریکی، سبکی و عایق بودن است.

شیشه شیر پروپیلن در برخی از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، از آن برای تولید بطری‌ها، ظروف آشپزخانه، لوازم بهداشتی، بسته‌بندی مواد غذایی و موارد دیگر استفاده می‌شود. همچنین، به دلیل مقاومت خوب در برابر مواد شیمیایی، شیشه شیر پروپیلن در برخی از کاربردهای صنعتی مانند لوله‌ها، تجهیزات آزمایشگاهی و قطعات خودرو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزیت‌های شیشه شیر پروپیلن شامل وزن سبک، شفافیت بالا، مقاومت در برابر شکستن، مقاومت شیمیایی و الکتریکی بالا، قابلیت بازیافت و قیمت مناسب است. البته، اگر شما نیز اطلاعات کافی درباره فواید شیشه شیر مواد پلی پروپیلن(pp) ندارید توصیه میکنیم در ادامه همراه ما باشید:

 

اهمیت استفاده از مواد پلی پرو پیلنpp در تولید محصولات کودک

از اولین لحظه جادویی تولد هر نوزاد تا اولین قدمها و لبخندها و شادی کودکانه احساس فوق العاده پدر و مادر بودن تمام وجود ما لبریز از مهر و محبت میگردد ، با این وجود لحظات چالش بر انگیزی نیز وجود دارد که ما سعی می کنیم این چالش ها را مرتفع سازیم ، ما همیشه در کنار شما هستیم ،  تا باه کمک همدیگر با ثبت لحظات شیرین زندگی کنیم و گریه نوزادان را تبدیل به خنده های آرامش بخش و کودکانی شاد وسلامت پرورش دهیم .

همانطور که می دانید امروزه صنعت پلاستیک ،  بسیار زیاد ،  در زندگی ما انسانها تاثیر گذار است و در تولید اکثر ملزومات زندگی ،  از انواع پلاستیکها استفاده می شود، در کنار فواید پلاستیکها ، مضراتی هم دارند که به اختصار آن را باز گو می کنیم.

 

شیشه شیر مواد پلی پروپیلنpp

شیشه شیر پلی پروپیلنpp

 

حتما مطلع هستید که هنگام اضافه نمودن آب جوش به بطری پلاستیکی از جنس پلی اتیلن ترفتلات ( پت ) یا پلی کربنات ( پی سی ) موادی شبه هورمون زنانه به نام پروژسترون از پلاستیک جدا شده و به محلول اضافه می گردد . افزایش این پروژسترونها در بدن کودکان دختر و پسر واکنش مختلف ایجاد میکند ، بدین سان که در بدن دختران با افزایش پروژسترونها باعث بلوغ زود رس و در بدن پسرها با افزایش پروژسترونها تا عقیم شدن ممکن است پیش رود .

خوشبختانه در صنعت پلاستیک موادی به نام پلی پرو پیلن  ( پ پ pp ) وجود دارد که در برابر گرما و آب جوش مقاومت بالایی دارد و هیچگونه واکنشی از خود ، در محتوی بطری ایجاد نمی کند و همچنین فاقد مواد مضر بیسفنول ای ( بی پی ای ) می باشد که امروزه در ممالک پیشرفته از این مورد برای ساخت شیشه شیر پلاستیکی استفاده می کنند .

 

مواد پلی پرو پیلن که با علامت اختصاری pp نشان داده میشود به دلیل مقاومت حرارتی خوب و بالا و عدم مهاجرت مواد سمی به داخل شیر کودک مورد استفاده برای شیشه شیر کودکان قرار گرفته است.

** شرکت گنجینه نفیس آتی برای اولین بار در ایران موفق به ساخت شیشه شیر پلاستیکی با مواد پلی پرو پیلنpolypropylene با برند ناوی شده است.**

جهت تهیه محصول اینجا کلیک کنید .

 

فواید شیشه شیر کودک حاوی مواد پلی پروپیلن

شیشه شیرهای کودک در جنس‌های مختلفی مانند شیشه، پلاستیک و سیلیکون تولید می‌شوند. در میان این材质، شیشه شیرهای پلاستیکی به دلیل قیمت مناسب، وزن سبک و مقاومت بالا، محبوبیت بیشتری دارند. اما همه پلاستیک‌ها برای سلامتی کودک مناسب نیستند.

پلی پروپیلن(PP) یکی از بهترین مواد برای ساخت شیشه شیر کودک است. این ماده مزایای متعددی دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

1. عاری از BPA:

بیسفنول A (BPA) یک ماده شیمیایی است که در ساخت برخی از پلاستیک‌ها استفاده می‌شود. BPA می‌تواند برای سلامتی انسان، به خصوص کودکان، مضر باشد. شیشه شیرهای پلی پروپیلنPP عاری از BPA هستند و خطری برای سلامتی کودک شما ایجاد نمی‌کنند.

2. شفافیت:

شیشه شیرهای پلی پروپیلن شفاف هستند و به شما امکان می‌دهند تا به راحتی میزان شیر باقی‌مانده در شیشه را ببینید.

3. مقاومت بالا:

شیشه شیرهای پلی پروپیلن در برابر ضربه و حرارت مقاوم هستند. به همین دلیل، احتمال شکستن یا ترک خوردن آنها در مقایسه با شیشه شیرهای شیشه‌ای کمتر است.

4. وزن سبک:

شیشه شیرهای پلی پروپیلن وزن سبکی دارند و حمل آنها برای شما و کودکتان آسان است.

5. قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی:

شیشه شیرهای پلی پروپیلن را می‌توان در ماشین ظرفشویی شست. این امر شستشوی آنها را آسان‌تر می‌کند.

6. قیمت مناسب:

شیشه شیرهای پلی پروپیلن در مقایسه با شیشه شیرهای شیشه‌ای و سیلیکونی قیمت مناسب‌تری دارند.

 

یکی از پر اهمیت ترین خواص پلی پرو پیلن قابل باز یافت بودن و برگشت پذیر بودن آن به صنعت و کمک به طبیعت میباشد. از موارد دیگر کاربرد پلی پرو پیلن در صنعت میتوان به تولید قطعات پزشکی و بسته بندی مواد غذایی اشاره کرد.

نکاتی در مورد استفاده از شیشه شیر پلی پروپیلن

  • قبل از اولین استفاده، شیشه شیر را به طور کامل با آب گرم و صابون بشویید.
  • شیشه شیر را با آب جوش استریل نکنید. زیرا حرارت بالا می‌تواند به ساختار پلی پروپیلن آسیب برساند.
  • شیشه شیر را در مایکروویو قرار ندهید.
  • در صورت مشاهده هرگونه ترک یا خرابی در شیشه شیر، آن را از رده خارج کنید.

 

پلی پرو پیلن یک محصول نیمه کریستالی میباشد و از نظر بهداشتی عالی و همچنین به راحتی قابل دسترس است.

اما ممکن است این نوع شیشه شیرهایی که ساخته شده از پلی پرو پیلن، نسبت به پلی اتیلن  تا حدود کمی مات تر میباشد که اگر ما بخواهیم به بهداشتی بودن آن فکر کنیم این خصوصیت اصلا مهم نیست چون سلامت کودک ما در اولویت همه چیز قرار دارد.

 

 شیشه شیر پلی پروپیلن

شیشه شیر پلی پروپیلن-شیشه شیر کودک ناوی

 

جمع‌بندی نهایی

شیشه شیرهای پلی پروپیلن به دلیل مزایای متعددی که دارند، انتخابی مناسب برای والدین هستند. این شیشه شیرها عاری از BPA، شفاف، مقاوم، سبک، قابل شستشو در ماشین ظرفشویی و مقرون به صرفه هستند.از دیگر خواص پلی پرو پیلن به مقاومت بالا در مقابل ضربه نیز میتوان اشاره کرد و مشکل ترک خوردگی در اثر ضربه را ندارد.در صنعت شیشه شیر کودک بخاطر یکی از خواص پلی پرو پیلن که آن مقاومت حرارتی خوب و بالا نسبت به سایر فراورده های پلاستیکی در صنعت تزریق و دمشی پلاستیکها میباشد.شیشه شیر می‌تواند در شرایطی خاص، جایگزینی مناسب برای تغذیه کودک باشد. با این حال، تغذیه با شیر مادر به عنوان بهترین روش برای تغذیه نوزاد، توصیه می‌شود*.

 

** شرکت گنجینه نفیس آتی نمایندگی محصولات کودک برند ناوی برای اولین بار در ایران موفق به تولید شیشه شیر پلاستیکی از مواد پلی پرو پیلن با علامت اختصاری ( پ پ، pp  ) گردید که تحولی نوین در صنعت تولید محصولات کودک به وجود آورد.شما کاربران گرامی و مادران عزیز میتوانید جهت کسب اطلاع از قیمت و خرید شیشه شیر کودک  از طریق لینک های ارتباطی مندرج در سایت با ما در ارتباط باشید.

شما کاربران گرامی میتوانید ما را در پیج اینستاگرام دنبال نمایید **

 

مطالب مرتبط

3 نکته مهم درباره شیشه شیر مناسب کولیک نوزاد

5+1 نکته ضروری در خرید اینترنتی شیشه شیر نوزاد

Visits: 3

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *